1-2-3…zo gaan we het doen!
1-2-3…zo gaan we het doen!
“Wij hebben verpleegkundigen die in heel Nederland aan het werk zijn. Aan de hand van de aanvragen die bij ons binnenkomen, plannen mijn collega’s en ik die mensen in. Met z’n vieren proberen we de agenda’s van onze verpleegkundigen zo efficiënt mogelijk in te vullen zodat ze de hele dag lekker bezig kunnen zijn.
Ik verzorg ook de logistiek van onze producten. Misschien is er iets kapot. Misschien verbetert of verslechtert de situatie bij een cliënt en moet er snel een ander AD-matras komen. Verder plannen we alle trainingen in én zorgen wij dat de depots die Q Care overal in het land heeft op orde blijven; de gebruikte matrassen halen we op en vervangen die door schone. Soms is er met spoed een matras nodig. Dan denken we mee met de verpleegkundige en vinden we samen de juiste oplossingen.”
Veel plezier in mijn werk
“Ik heb een logistieke achtergrond en werkte ruim twintig jaar bij een sneltransportbedrijf. Toen dat bedrijf failliet ging, besloot ik dat ik niet langer auto’s en goederen wilde plannen. Ik wilde met mensen werken. Dat was een goede keuze. Ik kom hier ’s morgens binnen en weet dat ik heel veel plezier ga hebben met m’n collega’s én ik weet dat we álles weer op gaan lossen. Geen dag is hetzelfde. Je weet ongeveer hoe de ochtend gaat, maar de middag is altijd een verrassing. We proberen onze mensen tot in de middag vol te plannen. Zodoende zijn we flexibel genoeg om bij spoedjes te kunnen beloven dat er snel een decubitusverpleegkundige langs komt.”
Samen zoeken naar de juiste oplossing
“Moeilijke dingen tóch laten lukken, dat is écht leuk. Eigenlijk is dit werk net als schaken. Je moet altijd twee stappen voor zijn. Als zich iets voordoet, moet je meteen gaan schakelen in je hoofd en binnen vijf minuten een oplossing hebben. Dat hoeft niet de beste oplossing te zijn. Maar je moet wél beslissen. 1-2-3… Zo gaan we het doen. De verpleegkundige is dan blij. De klant is blij. Maar het is ook wat de verpleegkundige van mij verwacht. En de klant verwacht het van Q Care.”
Kunnen praten én kunnen luisteren
“Wat ik verwacht van mijn nieuwe collega’s is dat ze topografisch goed onderlegd zijn. Wat je verder moet kunnen in dit werk, is luisteren. Aan de trilling in de stem en de manier waarop iemand praat, hoor je vaak al of iets écht haast heeft. Ook belangrijk: praten. Als je een probleem hebt, moet je dat delen met de rest. Je collega’s denken graag mee. Als we nou dit… Als we nou dat… Je speelt een teamspel. Jouw idee hoeft niet het beste idee te zijn; het gaat om het resultaat. De afgelopen jaren heb ik ervaren hoe belangrijk en prettig dat teamspel kan zijn.”
Theo
Coördinator personeelsplanner | Q Care wond- en decubituszorg